Noodles my way

Pasta. Io la pasta non la mangio mai.

Perchè poi? Non mi soddisfa… ho bisogno di qualcosa di più. Sazia è vero però mi lascia sempre un non so chè di insoddisfazione dopo. E poi finisco sempre per condirla con pomodorini, rucola e grana o con feta e pepe nero. Però una pasta mi piace da impazzire: i noodles. Di riso, di soia, gli udon, di grano insomma pasta asiatica a me!

Ok devo dire che una delle migliori me l’ha cucinata LUI con verdure saltate nel wok, salsa di soia e poi che altro aveva messo…pancetta ma forse sbaglio, sono passati i mesi e mi piacerebbe tantissimo cucinasse di nuovo per me.

Mi piace anche perchè la pasta asiatica si cuoce in fretta, qualche minuto et voilà, pronta! Un giorno non sapevo bene come consumare il pacchetto di noodles che avevo acquistato in un negozietto in zona Sarpi, che a Milano è la Chinatown diciamo. Poi apro il freezer e lì trovo verdure asiatiche surgelate: bamboo, funghi cinesi, germogli di soia e via dicendo. Ottimo. Ecco cosa ho combinato per pranzo.

Per 2 porzioni di noodles

120gr noodles

1 uovo

salsa di soia

1 chili

verdure asiatiche mix

olio semi

In una padella, o meglio wok, fate scaldare 1 cucchiaio di olio di semi, fate saltare poi le verdure ancora surgelate (o se le avete fresche tagliatele a tocchetti piccoli, cuociono prima e restano croccanti). Aggiungete 1 cucchiaio di salsa di soia ed il peperoncino. Da parte fate cuocere i vostri noodles (dipende da quali scegliete, io una marca ignota che cuociono in 5′, guardate la confezione per sicurezza).

Scolateli e tuffateli nelle verdure. E l’uovo? Ecco, prendetelo e rompetelo tra la pasta e le verdure: con un cucchiaio di legno fate come se fosse un uovo strapazzato. Appena è cotto l’uovo spegnete, servite con un abbondante spolverata di sesamo nero! Enjoy

IMG_20150114_131720

Pasta. Many people think that being italian means to eat pasta 7/7 days a week. Personally I’m not a pasta girl. I don’t know, it lefts me unsatisfied. I need to eat more and in the end I’m so boring and I always put on spaghetti (I eat only spaghetti, weird!) cherry tomatoes, rocket or feta and black pepper… But I’m a big big big, did I say big?! – fan of Asian pasta: noodles, udon, soia made or wheat I don’t care they’re so tasty, easy to make and they go so well with salmon or tofu or stir fried veggies.

Once, YOU my dear, cooked for me the most amazing udon ever eaten: soy sauce, veggies and…pork belly if I’m not mistaken. I wish I could have more meals like that.

This is my personal version I made couple of weeks ago, trying to finish a pack of noodles bought into a small small chinese shop in Milan’s Chinatown. Amazing! The outcome is a dish of pasta with a creamy scrambled egg and chinese veggies.

Ingredients for 2 servings

120gr chinese pasta (your choice)

1Tbsp soy sauce

1 tsp vegetable oil

1 chili

mix of asian style veggies (bambù, sprouts, mushrooms whatever you have)

1 egg

It’s so simple. Into a frying pan, or better a wok, put the oil and fry for a couple of minutes your veggies. They must stay crunchy, Add soy sauce and the chili.

Cook the pasta according to the package instructions. Drain the noodles and add them into the veggies, add the egg and with a wooden spoon slowly mix it, scramble it. When it’s ready serve with a lot of black sesame seeds.

enjoy!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s